Εκτύπωση

Μονοπάτι 4

Διαδρομή: ΧΩΡΙΟ – ΞΕΥΡΗ – ΜΑΤΣΑ – ΓΑΔΑΡΟΜΑΝΤΡΑ – ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ – ΟΡΜΟΣ ΣΟΥΦΙ

Συνολικό μήκος διαδρομής: 6,5 χλμ.

Το πρώτο τμήμα του μονοπατιού είναι δρόμος και ξεκινά από το Χωριό, στρίβει αριστερά μετά τον ΟΤΕ και λίγο πριν από το εκκλησάκι του Αγίου Ευσταθίου, ακολουθούμε το πολύ καλά διατηρημένο καλντερίμι που περνάει από καλλιεργημένους ελαιώνες σε αναβαθμίδες και με όμορφες ξερολιθιές από τα χαρακτηριστικά πολύχρωμα πετρώματα της Κιμώλου.

Κάτω δεξιά σας βλέπετε σε άλλο καλντερίμι το μοναδικό παλιό πέτρινο γεφύρι του νησιού και το ανατολικό δίκτυο μονοπατιών και δρόμων του νησιού. Συνεχίζοντας στην τοποθεσία Ξεύρη βλέπετε γύρω τα διάσπαρτα ξωκλήσια της Κιμωλιακής υπαίθρου και την θέα στο γεωλογικό ανάγλυφο του σχεδόν στρογγυλού νησιού. Ανηφορίζοντας χωρίς απότομες κλίσεις, θα φτάσετε λίγο πιο χαμηλά από την Αγία Αικατερίνη σε χωματόδρομο που ακολουθώντας τον, θα βρεθείτε σε ένα κόμβο χωματόδρομων. Από εκεί θα ακολουθήσετε το μονοπάτι που θα βρείτε λίγο πιο κάτω στ' αριστερά σας με τον αριθμό 4. Στην αρχή το μονοπάτι κατηφορίζει στην πλαγιά του βουνού μετά κινείται στην θέση «Γαδαρόμαντρα» παράλληλα με το ρυάκι που διατηρεί λούμπες νερού σε ορισμένα σημεία ακόμη και το καλοκαίρι. Στις διακλαδώσεις θα συνεχίζετε τα σήματα με τον αριθμό 4 και στις δεξιές διακλαδώσεις πάντα, θα αφήσετε στ'αριστερά σας ένα χτίσμα, μετά για λίγο το μονοπάτι δεν διακρίνεται καλά, αλλά πιο κάτω όπου ξαναμπαίνει στην κοίτη ενός χειμάρρου, είναι σε πολύ καλή κατάσταση, φαρδύ και βατό, ενώ δεξιά και αριστερά υψώνονται πλαγιές του βουνού. Το πολύ καλό μονοπάτι θα σας φέρει μέσα από αμπέλια και πυκνούς καλαμιώνες στην βόρεια παραλία Μοναστήρια, με το ωκεάνιο πολλές φορές κύμα και την υπέροχη αμμουδιά. Εσείς θα συνεχίσετε ως τα βράχια που υψώνονται στην αριστερή άκρη της ακτής και ακολουθώντας τη σήμανση αριθμός 4 επάνω στα βράχια θα φτάσετε σε 15' στον πολύ καλά προφυλαγμένο από όλους τους ανέμους όρμο Σούφι αφού κινηθείτε για λίγο σε τμήμα του μονοπατιού πάνω από τη θάλασσα. Στην αμμώδη ακτή υπάρχουν αλμυρίκια με καλή σκιά και δύο βαρκόσπιτα. Αν σκαρφαλώσετε στα βράχια που βρίσκονται στο τέλος της ακτής (διακρίνεται το μονοπάτι) θα εντυπωσιαστείτε από τα πολύχρωμα και εντυπωσιακά αλλού λεία και αλλού άγρα βράχια.

Αριθμός σήμανσης: 4, Συνολικό μήκος διαδρομής: 6,5χλμ.